Kanta-Hämeen hyvinvointialueella panostetaan saavutettavuuteen ja erityisesti ymmärrettävyyteen. Organisaatiolähtöisistä sisällöistä haluttiin tehdä asiakaslähtöiset ja mahdollisimman selkeät. Kumppaniksi valikoitui Selko Digital ja vihdoin tämä hieno projekti on tullut päätökseen.

Mukautimme Oma Hämeen verkkosivujen palvelusivujen sisällöt selkeälle yleiskielelle. Selkeyttäminen on osa Selkee-palveluamme, jossa selkeytämme palveluiden sisältöjä ja rakenteita eri tasoilla.

Selkeytyksessä huomioitiin

  • eri kohderyhmät ja niiden tarpeet
  • hakukoneoptimointi
  • palvelutietovarannon ohjeet sisältöjen kirjoittamiseen.

Lopputuloksena on selkeät ja asiakaslähtöiset sisällöt, joiden toivotaan helpottavan asioiden löytämistä ja vähentävän asiakaspalvelun turhaa kuormitusta. Selkeä yleiskieli palvelee suurta kohderyhmää ja tekee palveluista ymmärrettävämpiä kaikille.

Käy tutustumassa uudistettuihin ja selkeisiin palvelusivuihin OmaHämeen verkkosivuilla.

Omat palvelut uusin silmin

Kanta-Hämeen hyvinvointialueen verkkoviestinnän asiantuntija Mari Mikkola on tyytyväinen projektin myötä selkeytyneisiin sisältöihin. Mari kertoo, että projektin myötä oma ajattelu palveluista ja sisältöjen kirjoittamisesta on uudistunut täysin.

”Saimme projektin myötä toteutettua sivuillemme yhdenmukaiset, napakat ja selkeät sosiaali- ja terveyspalvelujen kuvaukset, jotka toimivat nyt paremmin myös Oma Häme -sovelluksessa. Kuvaukset toimivat mallina tuleville teksteille, ja pakottavat samalla tarkastelemaan ja uudistamaan omaa tapaa kirjoittaa. Haluamme panostaa saavutettavuuteen ja olla innostavana esimerkkinä myös muille. Toteutimme projektin samaan aikaan verkkosivu-uudistuksen kanssa, ja nämä yhdessä nostivat sivujemme asiakastyytyväisyyttä.”

Selkeytysprojektin kulku

Aloitimme selkeytysprojektin aloitustapaamisella, jossa sovimme selkeytyksen tasosta, laajuudesta ja aikataulusta. Sen jälkeen selkeyttämiseen erikoistunut asiantuntijamme kävi työhön.

Selkeytyksessä asiantuntijamme työstää sisältöjä, jotka eivät ole hänelle entuudestaan tuttuja. Silloin hän on mahdollisimman paljon asiakkaan asemassa ja pystyy esittämään kysymyksiä, joita asiakkaille herää.

Selkeytimme palvelua osio kerrallaan ja palautimme sisällöt hyvinvointialueelle aina osion valmistuttua. Asiakas tarkisti sisällöt eri alojen ammattilaisista koostetun työryhmänsä kanssa. Työryhmätyöskentely varmisti, etteivät sisällöt ole muuttuneet väärään suuntaan.

”Yhteistyö SelkoDigitalin kanssa sujui mukavasti ja joustavasti. Projekti oli onnistunut ja teemme mielellämme yhteistyötä SelkoDigitalin kanssa myös jatkossa.”