Nivos tarjoaa asiakkailleen arjen tärkeitä palveluita: sähköä, vettä, lämpöä, tietoliikenneverkkoja sekä energiaratkaisuja. Heille tärkeää on palvella ja turvata asiakkaidensa sujuva arki. Siinä me Selko Digitalilla olemme saaneet kunnian olla mukana. Avullamme Nivos on kehittänyt sekä verkkosivujensa että sieltä ladattavien tiedostojen saavutettavuutta.

Nivos Oy  on luottanut meihin

  • saavutettavuusauditoinnissa
  • saavutettavien tiedostojen ratkaisuissa
  • henkilöstön koulutuksissa.

Lisäksi olemme konsultoineet heitä arjen haastavissa saavutettavuuspulmissa. Olemmekin Nivoksen ykkösvalinta saavutettavuusasioissa.

”Saavutettavuuteen liittyy runsaasti yksityiskohtia, jotka liittyvät teknisiin toteutuksiin, käyttöliittymien ja palveluiden selkeyteen ja helppokäyttöisyyteen sekä sisältöjen ymmärrettävyyteen. Kaikissa näissä tarvitaan erityisosaamista ja syväosaajia. Olemme tunnistaneet asiat, joissa oma osaamisemme ei ole ollut riittävällä tasolla ja löytäneet näihin meille sopivan ja osaavan kumppanin.”

– Heidi Ryhänen, Nivoksen markkinointi- ja viestintäjohtaja

Aloitimme yhteistyömme tekemällä yhtiön verkkosivujen saavutettavuusauditoinnin. Testasimme ja auditoimme OSG:n kehittämää palvelua jo kehitystyön aikana. Toimintamalli toimi OSG:n kanssa kaikin puolin sujuvasti. Auditointi ei myöskään maksanut enempää, kuin julkaisun jälkeen suoritettu auditointi. Nivos sai siis valmiiksi uudistetun verkkopalvelun, jossa saavutettavuus toteutui hyvällä tasolla.

Onnistuneen auditoinnin jälkeen yhteistyö on laajentunut tiedostojen puolelle. Käsittelimme Nivoksen tiedostopohjat saavutettaviksi sekä teimme niihin käyttöohjeet, joiden avulla henkilöstö osaa tehdä saavutettavaa sisältöä.

Koulutimme yhtiön henkilöstöä myös muissa saavutettavuusasioissa sekä olemme auttaneet esimerkiksi yhtiön brändivärien käytössä.

Heidi Ryhänen hymyilee kameralle potrettikuvassa. Hänellä on vaaleat, lyhyet hiukset sekä päällään sininen jakkutakki.
Nivoksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Heidi Ryhänen on hyvin tyytyväinen meiltä saamaansa palveluun.

Näin Heidi summaa kokemuksiaan meistä:

”Selko Digital on

  • todellinen saavutettavuuden syväosaaja
  • ratkaisukeskeinen
  • selkokielisesti ja ymmärrettävästi (ja kärsivällisesti) meitä auttava sekä opastava

Yhteistyö Selkon kanssa on

  • auttanut toteuttamaan teknisesti parempia ja toimivampia ratkaisuja verkossa
  • auttanut meitä toteuttamaan jatkossa kaikille selkeämpiä ja
  • toimivampia dokumentteja sekä esitysmateriaaleja”

Lopuksi hän lähettää vielä kaikille lukijoille terveisiä:

”Suosittelen lämpimästi kiinnittämään huomiota saavutettavuuteen – vaikka se ei olisi pakollista. Kysymys ei ole vain digimaailman esteettömyydestä, joka itsessään jo merkittävän tärkeää. Kyse on myös siitä, että saavutettavat palvelut ja materiaalit toimivat paremmin ihan kaikille!

Suosittelen myös Selko Digitalin palveluita ja ammattilaisia avuksi tuolla matkalla. Aiomme varmasti itsekin käyttää palveluita jatkossakin!”

Kiitos Heidi kauniista sanoista ja hyvästä yhteistyöstä! Jatkamme ilomielin saavutettavuustyötä kanssanne myös tulevaisuudessa.